سفارش تبلیغ
صبا ویژن

SSL در سی پنل چیست؟

نظر

 

SSL چیست؟

ابتدا، اجازه دهید نگاهی به تعریف SSL.com از SSL در سی پنلنصب SSL در سی پنل بیندازیم:
SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای ایجاد ارتباطات رمزگذاری شده بین سرورها و مرورگرها است. این پیوند امن تضمین می کند که تمام داده های مبادله شده بین سرور و مرورگر محرمانه باقی می مانند.

نصب SSL در سی پنل

بیایید این تعریف را بازتر کنیم.
هنگامی که وارد صفحه ای می شوید که حاوی فرم است، پس از تکمیل فرم و فشار دادن دکمه ارسال، در صورتی که صفحه گواهینامه SSL نداشته باشد، تمامی اطلاعاتی که در فرم وارد می کنید برای هکرها قابل مشاهده خواهد بود.
این اطلاعات می تواند هر چیزی باشد؛ از اطلاعات تراکنش های بانکی گرفته تا اطلاعات خصوصی مهمی که برای ثبت نام در خدمات مختلف وارد می کنید. هکرها این سرقت اطلاعات را "حمله انسان در وسط" می نامند. این حمله می تواند به روش های مختلفی انجام شود، اما یکی از رایج ترین آنها به شرح زیر است: هکرها یک برنامه جاسوس افزار کوچک غیرقابل کشف را روی سرور میزبان وب سایت مورد نظر قرار می دهند.
شما می توانید برای فعال سازی اس اس ال در سی پنل مقاله : آموزش نصب SSL در سی پنل را مشاهده نمایید.

مزایای نصب SSL در سی پنل

امروزه هر وب سایت و وبلاگ مخصوصاً وب سایت های تجاری باید از SSL استفاده کنند. اهمیت آن به دلیل مزایای غیرقابل انکار آن، از جمله:
 
1. SSL از داده ها محافظت می کند
وظیفه اصلی گواهی SSL محافظت از اطلاعات رد و بدل شده بین کاربر و سرور است. با نصب SSL، هر بیت داده رمزگذاری می شود؛ به طور خلاصه، اطلاعات قفل می شوند و کلید باز کردن قفل این قفل فقط در اختیار گیرنده مورد نظر قرار می گیرد.
علاوه بر محافظت از اطلاعات حساس مانند رمز عبور و اطلاعات کارت بانکی، SSL همچنین می تواند به شما در دفاع در برابر انبوهی از هکرها و خرابکاران اینترنتی کمک کند. از آنجایی که داده‌ها از طریق SSL به فرمت غیرقابل خواندن تبدیل می‌شوند، مهارت هکر شمشیری در برابر رمزگذاری بی‌نظیر SSL باقی می‌ماند. دومین وظیفه اصلی گواهینامه SSL تأیید صحت یک وب سایت است. شکی نیست که تعداد کلاهبرداری ها و کلاهبرداری ها در اینترنت روز به روز در حال افزایش است

هنگامی که می خواهید یک گواهی SSL نصب کنید، باید یک فرآیند تأیید را طی کنید که بسته به نوع گواهی، شما و سازمانتان را احراز هویت می کند. پس از احراز هویت، وب‌سایت شما گواهینامه‌ای دریافت می‌کند که کاربر می‌تواند تعیین کند که چه کسی با چه کسی قرار است در تعامل باشد.
با این حال، توجه داشته باشید که همانطور که در بالا ذکر شد، احراز هویت بسته به نوع گواهی که به دنبال آن هستید متفاوت خواهد بود؛ برای مثال، برخی از صادرکنندگان گواهینامه SSL، از جمله سایت‌های رایگان مانند Let"s Encrypt، در این مورد چندان حساس نیستند. بنابراین، به عنوان صاحب یک کسب و کار معتبر، توصیه می شود ضمن تایید هویت خود، از گواهی های معتبرتر استفاده کنید.
 
3. SSL پیش نیاز اصلی دریافت نماد اعتماد دوستانه است
یکی از راه‌های شناخته شده برای تأیید قابل اعتماد بودن صاحبان مشاغل و محل کار آنها داشتن نماد اعتماد است. در واقع امروزه اگر وب سایت تجاری شما علامت اعتماد نداشته باشد، هیچکس به آن اعتماد نخواهد کرد.

SSL اعتماد مشتری را افزایش می دهد
امروزه حتی مشتریانی که کمی از دنیای آنلاین و خطرات آن آگاهی دارند، به وب سایت بدون گواهی SSL اعتماد نخواهند کرد؛ زیرا جدا از مشکلاتی که ممکن است برای این گونه وب سایت ها در ارتباط با سرقت و افشای اطلاعات شخصی و بانکی پیش بیاید، هیچ SSL وجود ندارد. گواهی است تا حدودی به معنای بی توجهی صاحب وب سایت و کسب و کارهای مرتبط است. به طور طبیعی، با توجه به رقابت شدید در دنیای تجارت امروز، هیچ کس از فروشنده ای که به ایمنی کسب و کار خود و مشتریان خود اهمیت نمی دهد خرید نمی کند.
 
5. SSL رتبه شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد
آیا SSL برای سئو نیز کار می کند؟ پاسخ این پرسش "بلی" است. اگرچه هدف SSL محافظت از تبادل اطلاعات بین بازدیدکنندگان و وب سایت ها است، اما داشتن گواهینامه SSL نیز در بحث سئو یک امتیاز محسوب می شود. با توجه به نتایج نظرسنجی تجربی، یکی از تاثیرگذارترین مولفه های الگوریتم رتبه بندی گوگل وجود SSL است.