سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iotسیستمهای

نظر

برای جلوگیری از به خطر افتادنشاغل مجبورند اقدامات جدی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات آنها ایمن است و راهی برای دستیابی مجرمان به داده‌ها وجود ندارد. این اقدامات شامل رمزگذاری داده‌ها قبل از ارسال به رایانه مقصد یا محدود کردن دسترسی به داده‌ها است. اینترنت اشیا در حقیقت نسخه تکامل‌یافته فناوری‌های ماشین به ماشین (M2M) است. دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا داده‌ها را به اشتراک گذاشته و سپس آن‌ها توسط یک گیت‌وی IoT یا دستگاه انتهایی دریافت شده و با ارسال داده‌ها به فضای ابری امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها فراهم می‌شود. به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، در مفهوم عام اینترنت اشیا شامل هر چیزی است که به اینترنت متصل می‌شود. به طور کلی اینترنت اشیاء به مفهومی اشاره دارد که در آن قابلیت اتصال به شبکه و دریافت و ارسال داده‌ها، به اشیا، سنسورها و ابزار اطرافمان نیز تعمیم می‌یابد.

سنسورهای تعبیه شده در خودروها، به شناسایی محیط اطراف و موقعیت‌یابی کمک می‌کند. اپلیکیشن‌های ارتباطی می‌توانند در صورت سانحه، با مراکز اورژانس طور خودکار تماس بگیرند و همچنین تعمیرات و نگهداری وسایل نقلیه که راهی پیشگیرانه برای تأمین امنیت خودرو است، به خوبی از خرابی‌های ناگهانی و هزینه‌های غیر منتظره جلوگیری کند. گاهی اوقات، این دستگاه‌ها با سایر دستگاه‌های مرتبط، ارتباط برقرار کرده و برپایه‌ی اطلاعاتی که از یکدیگر می‌گیرند، عمل می‌کنند.

هلدینگ نبکا متشکل از مجموعه شرکت‌های متخصص در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار، ارائه دهنده راهکارهای شهر هوشمند، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و سفارش مشتری است. اکوموتیو رسانه‌‌ای تخصصی است که می‌کوشد ضمن پوشش اخبار و رویدادهای جامعه استارتاپی، با تولید محتوای شناختی و کاربردی بخشی از نیاز محتوایی این جامعه را تامین نماید و در راستای شکوفایی آن نقش‌آفرینی کند. به هرحال برای آنکه تمامی مزایای فوق به حقیقت بپیوندد، نمی توان دغدغه‌های واقعی و بالقوه را نادیده گرفت و چالش اصلی آن است که یک گام به جلو حرکت کنیم. انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه الزهرا (س)، وبینار «آشنایی با اینترنت اشیا - IOT» را برگزار می کند. ا- دستگاه های این فناوری از طریق اینترنت به هم متصل شده اند و اینترنت هم در حالت کلی در معرض خطر هک قرار دارد.

بر اساس تحقیقات شرکت گارتنر تا سال 2020 حدود 26 میلیارد دیوایس متصل بوجود می‌آید و همچنین Bain & Company پیشبینی کرده است که تا سال 2020 درامد 450 میلیارد دلاری داشته باشد. به علاوه براساس پیش‌بینی‌های موسسه مک‌کنزی اند کمپانی (McKinsey & Company) اینترنت اشیاء تا سال 2020 اثر 11 تریلیون دلاری بر روی اقتصاد جهانی خواهد گذاشت. IHS Markit نیز اعلام کرده است که تعداد دستگاه‌های IoT سالانه با 12% رشد، تا سال 2030 به 125 میلیارد دیوایس خواهد رسید. درست است که اینترنت اشیاء به عنوان یک رویکرد بسیار پر طرفدار در دنیا مطرح است اما همچنان این مفهوم در میان بسیار از مردم ایران، نا آشنا بوده و آگاهی کافی نسبت به آن وجود ندارد. در یک شهر هوشمند، می توان با بهره گیری از سیستم های خودکار پیشرفته، تقریبا همه چیز را از طریق یک اتاق مخصوص، کنترل کرد.

البته افراد می‌توانند با دستگاه‌ها تعامل داشته باشند؛ برای نمونه، می‌توانند آنها را تنظیم کنند؛ به آنها دستورالعمل بدهند یا به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. برای مثال در صنایع نفت و گاز در کنترل و نظارت بر استخراج نفت، لوله‌های انتقال نفت و گاز و … کاربرد دارد. پارکینگ‌های هوشمند نمونه‌ای از کاربرد اینترنت چیزها در شهرهاست که می‌تواند به کاهش مصرف سوخت و همچنین آسایش بیشتر شهروندان منتهی شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت ارتباط الکترونیک شناسا (شلر) می باشد لذا کپی مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. مهم‌ترین این سنسورها عبارتند از Temperature ,GPS , Motion Detection Sensor که به ترتیب سنسور جابه‌جایی و توقف خودرو، نقطه جغرافیایی و دمای یخچال‌ها را می‌سنجند. سنسورهای دیگری سنسور فشار، رطوبت و سایر سنسورهای شیمیایی هم در این زمینه وجود دارند. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. پایگاه دانشیاری تلاش دارد با ارائه محتوا و خدمات مورد نیاز جامعه علمی ایران، اهالی دانش و اندیشه این سرزمین را در راه پیشرفت و اعتلای ایران عزیز یاری نماید.

اطلاعات فاش شده و خطرات احتمالی باید به پلیس یا دفاتر حقوقی مرتبط گزارش شود تا بتوانند اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهند. مسابقه طراحی و ساخت منظومه IoT ماهواره مکعبی در قالب یک طرح شتابدهی فناوری در سطح سامانه و زیرسامانه به صورت مناقصه واگذار می شود. انرژی هوشمند، کشاورزی هوشمند، دامپروری هوشمند، خانه و ساختمان هوشمند، حمل و نقل هوشمند، سلامت هوشمند، صنعت هوشمند، زندگی هوشمند و به طور کلی محیط زیست و شهر هوشمند، اصطلاحاتی هستند که تعداد زیادی از سیاستمداران، مدیران، متخصصان و کسب و کارها را شیفته خود کرده است.