سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابربردی برای اینترنت اشیا دستگاههای

نظر

اما با تمرکز بر تعداد زیاد تجهیزات متصل و جمع‌آوری حجم زیادی از داده، مفهومی وسیع‌تر و گسترده‌تر از اتصال دو یا چند ماشین به یکدیگر را بیان می‌کند. اطلاعات فراگیر در کنترل خود مختار قسمتی از مفهوم اصلی اینترنت اشیاء نیستند. اطلاعات فراگیر و کنترل آزاد نیز الزاماً نیازی به ساختارهای بین شبکه‌ای ندارند. هرچند، در تحقیق به منظور ادغام مفاهیم اشیاءی بین شبکه‌ای و کنترل آزاد با نتایج اولیه به سوی این جهت بادر نظر گرفتن اهداف به عنوان نیروی راه انداز برای ای اُ تی آزاد، یک انتقال وجود دارد.

IoT همچنین می تواند باعث شود که خودروها با بهره گیری از حسگرهای ویژه و البته اینترنت، امنیت مسافران را بالا ببرند. بهتر است بدانید که از طریق این فناوری تقریبا می توان هر کاری که فکرش را بکنید، انجام داد. واقعیت این است که توانایی های اینترنت اشیاء برای عملی کردن کارهای مختلف، فراتر از آن است که خیلی ها تصور می کنند. همچنین براساس ماده {13|thirteen} قانون مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی سردخانه نصب شده روی وسیله نقلیه باید ضمن داشتن قدرت کافی، دارای رطوبت سنج، ترموگراف و زنگ هشداردهنده برای اعلام دمای بیش از حد مجاز باشد. یعنی لازم است که با استفاده از دستگاه‌های موجود درلحظه به صاحبان کسب‌وکارها اطلاع‌رسانی شود.

این تجزیه و تحلیل می تواند چیزی بسیار ساده مانند کنترل و خوانش درجه حرارت ثبت شده روی دستگاه­ ها باشد، و یا می­تواند فرآیندی پیچیده، مانند شناسایی اشیاء با استفاده از بینایی کامپیوتر در فیلم باشد. بنا بر نوع دستگاه و نوع داده­ هایی که مد نظر ما خواهد بود، می­توان از یک سنسور تا چندین سنسور را برای جمع­ آوری اطلاعات گوناگون به کار گرفت. در این سال بود که دولت چین اعلام کرد اینترنت اشیاء را در اولویت استراتژیک برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی خود قرار می‌دهد و به مفهوم اکوسیستم اینترنت اشیاء صورت عینی و واقعی می‌بخشد.

علاوه بر مزایا و فرصت‌های زیادی که IoT ایجاد می‌کند، خطرات زیادی را برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها ایجاد می‌کند. به بیان دقیق تر، اطلاعات منتقل شده و جمع‌آوری شده می‌تواند افرادی را که از دستگاه‌های مبتنی بر IoT استفاده می‌کنند در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال، هنگامی که افراد در شرکت‌ها یا مغازه‌های خود از دوربین‌های مخفی استفاده می‌کنند، که می‌تواند به عنوان مشاغل کوچک یا متوسط در نظر گرفته شود، داده‌ها، که در اینجا فیلم ضبط شده‌است، از طریق سیگنالهای رادیویی، از محل دوربین مخفی به تلفن یا کامپیوتر صاحبان منتقل می‌شود. در حالی که این اطلاعات منتقل رمزگذاری نشده‌است، این اطلاعات را می‌توان توسط افراد دیگری غیر از مالک اصلی دریافت و استفاده شود که این امر به وضوح مشاغل را به خطر می‌اندازد.

در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید. این آموزش رایگان بخشی از «آموزش شبیه سازی شبکه های سیسکو با نرم افزار Packet Tracer» می باشد. نمایه سازی همایش های در تارگاه مرکز اطلاعات علمی صرفا جهت اطلاع رسانی است و جنبه حمایتی برای همایش های ندارد. در ادامه چند مورد از کاربردهای‌های اینترنت اشیا در صنایع مختلف ارائه می‌شود.

دلیل انتخاب این هدف استراتژیک همگرایی عواملی است که لزوم ورود به این کسب و کار ایجاب می‌نماید. در ادامه دو بخش فوق، سرور مرکزی و فضای ابری قرار دارد که امکان تحلیل، پردازش و ذخیره داده‌ها را فراهم می‌کند. این بخش به نوعی هسته مرکزی یک سامانه اینترنت اشیا است و باید برای ذخیره‌سازی و تحلیل حجم زیاد داده‌ها ظرفیت داشته باشد. مرکز امنیت و رخدادهای سایبری شرکت APK با هدف اطلاع رسانی به سازمان ها و شرکت های بزرگ از آخرین راهکارها و تهدیدهای امنیتی پیاده سازی گردیده است. این سامانه با رویکرد آگاه سازی سازمان ها در جهت جلوگیری و مقابله با تهدیدات امنیتی و رخدادهای سایبری، آخرین وقایع روز دنیا را منتشر کرده و بانک ها و صنایع مختلف را قادر می سازد تا از آخرین رخدادها و راهکارهای بین اللملی اطلاع یابند.

ما در این آموزش قصد داریم تا اینترنت اشیا با نرم افزار Packet Tracer را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. این آموزش رایگان بخشی از آموزش پروژه محور اینترنت اشیا – کنترل لوازم منزل با شبکه و پیامک و ماژول های SIM و ESP8266 می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این آموزش بر روی این لینک (+) کلیک کنید. ترموستات­ها، درهای ورودی و خروجی، دزدگیرها و سیستم­های امنیتی با استفاده از اینترنت، یک مجموعه متصل به هم را تحت عنوان هاب ایجاد می­کنند و داده­ ها بین این دستگاه­های فیزیکی به اشتراک گذاشته می­شود. مهم­ترین مزیت این سیستم این است که کاربران می­توانند از راه دور “چیزها” را کنترل کنند؛ به عنوان مثال تنظیم دما، باز کردن قفل درها و… از طریق اپلیکیشن یا وب­سایت. تعاریف زیادی از اینترنت چیزها توسط انجمنهای مختلف تحقیقاتی بر اساس نوع نگرش آن‌ها به نقاط قوت این ایده بیان شده‌است.

تصور کنید که کارهایی نظیر نظارت همگانی، تامین آب، تامین برق، حمل و نقل و حتی تامین امنیت شهری به صورت هوشمند صورت گیرند؛ این موارد تنها بخشی از کاربردهای اینترنت اشیاء برای ساخت شهرهای هوشمند هستند. شرکت های بزرگی نظیر گوگل و سامسونگ طی سال های اخیر، سرمایه گذاری عمده ای را روی فناوری اینترنت اشیاء انجام داده اند. گجت های پوشیدنی شامل یک سری حسگر هستند و از نرم افزاری ویژه برای جمع آوری اطلاعات کاربرانشان بهره می گیرند؛ این گجت ها در نهایت داده های جمع آوری شده را تحلیل می کنند و نتایج را به کاربر گزارش می دهند. شرکتهای مختلف در نظر دارند تا پوشیدنی های مختلفی را در زمینه سلامتی، تناسب اندام و موارد مشابه به اینترنت اشیاء تجهیز کنند. نخستین شئ یا وسیله اینترنتی، یک دستگاه نوشابه ساز در دانشگاه کارنگی ملون ایالات متحده در اوایل دهه 1980 بود. در آن زمان، برنامه نویسان با استفاده از وب، می توانستند وضعیت دستگاه را از دور بررسی کنند و عملکرد آن را زیر نظر بگیرند.

یک زنگ در خانه که به اینترنت متصل شده‌است و کاربر می‌تواند از طریق گوشی همراه خود تصویر آن را ببیند و در صورت نیاز در را باز کند. می توان گفت IoT، بسیاری از ابعاد و مزایای تعریف شده و در عین حال پیش‌بینی نشده را ارائه می‌نماید. یکپارچه‌سازی امنیت با ارتباطات یکپارچه، مرکز ارتباط و راهکارهای شبکه‌بندی نیز امکان توسعه بیشتر و ایجاد فرصت‌های بهتر برای همه را تضمین خواهد کرد.

برای ناشناس کردن اطلاعات و کاهش خطرات حریم خصوصی و امنیتی، این شرکت می‌تواند اطلاعات را بی‌نام جمع کند. یا حتی بیشتر، آنها می‌توانند اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و کد ملی را حذف کنند. با این حال، هنوز هم می‌توان اطلاعات ناشناس را با هماهنگی برخی از اطلاعات شناخته شده افراد با داده‌های ضبط شده دوباره شناسایی کرد. به عنوان مثال، با مقایسه ساعاتی که فرد برای دویدن روزانه اختصاص می‌دهد؛ بنابراین، حتی هنگامی که شرکت اقدامات خوبی را برای جلوگیری از به خطر افتادن سیستم مبتنی بر IoT انجام می‌دهد، اطلاعات در معرض خطر است. در حال حاضر حدود یک چهارم از کل هزینه صرف شده در حوزه IT در حوزه اینترنت اشیاء سرمایه گذاری می شود که این مسئله بیانگر اهمیت اینترنت اشیاء در بین شرکتهای حوزه فناوری است. در طی دهه گذشته کشورهای زیادی زیرساخت های لازم را جهت متصل کردن حجم عظیمی از دستگاه ها به اینترنت آماده کرده اند.